.
Należąca do klasy A elegancka holenderska fregata Stad Amsterdam (długość: 76,20 m) przycumowana w porcie w Gdyni
|
Widok na żaglowce w basenie portowym w Gdyni
|
Takiej plątaniny masztów, want, sztagów, salingów, lin nie widzi się często.
|
Piękna zielona burta irlandzkiego żaglowca klasy A II (długość: 30,02 m) o nazwie Asgard II
|
Nieco mniejsze jednostki – z klasy C II: Hartlepool Renaissance z Wielkiej Brytanii, długość: 21,95 m - to ta druga z czerwoną burtą oraz trzecia biała z wyraźnym długim bukszprytem to Sagitta z Danii, długość: 25,60 m
|
kolejne mniejsze żaglowce biorące udział w zlocie i regatach – klasa C III: na pierwszym planie Dasher z Wielkiej Brytanii, długość: 16,46 m
|
Ciemna burta należy do holenderskiej Anne Margaretha, długość: 23,30 m zaliczana do klasy C II, a biały dwumasztowiec Albanus z WyspAlandzkich o długości 27 m do klasy C I
|
czas spędzony w porcie jest pracowicie wykorzysywany na uzupełnianie zapasów żywności dla załogi
|
|
|
Ten finlandzki nowoczesny jacht wzbudzał bardzo duże zainteresowanie widzów swoim wykończeniem (błyszczące, chromowane lub z ciemniejszego drewna detale, nowe, jasne fały i szoty oraz piękny biały drewniany pokład)
|
W porcie Żeglugi Gdańskiej okręt-muzeum Dar Pomorza, który nie brał udziału w regatach, w głębi za nim fregata Dar Młodzieży (długość 109 m, klasa A) zbudowana w 1982 r.
|
nasze wielkie żaglowce (Dar Pomorza i Dar Młodzieży) jeszcze raz z bliska
|
mostek kapitański polskiego żaglowca
|
ogromny maszt jednego z wielkich żaglowców
|
przy zwiniętych żaglach na postoju w porcie uwagę przykuwa kolorowa wielka gala flagowa
|
wycieczkowy statek ze stylizowaną stępką i głową węża morskiego na dziobie oraz z biało-czerwonym żaglem nie cieszy się dziś żadnym powodzeniem
|
podobnie było z przycumowanym w gdyńskim porcie ORP Błyskawica - polskim niszczycielem typu Grom, który był w służbie od 1937 r., a od 1976 r. pełni rolę okrętu-muzeum
|
Największym powodzeniem cieszył się meksykański Cuanuhtemoc z pozłacaną rzeźbą wojownika z tarczą i w chełmie na dziobie - marynarze pozowali do zdjęć, rozbrzmiewała meksykańska muzyka i można było wejść na pokład. Żaglowiec ma długość: 90,50 m i należy do meksykańskiej Marynarki Wojennej – jako jedyny był uzbrojony w armaty salutacyjne
|
Alexander von Humboldt, Niemcy długość 63 m, klasa A – najstarszy, zbudowany w 1906 r. jako rezerwowy latarniowiec służył w różnych miejsca ch, głównie na Bałtyku, jednostka ta wyróżnia się zielonymi żaglami i nietypową dla żaglowca linia kadłuba, również w kolorze zielonym (dla zainteresowanych żaglowiec w pełnej krasie tutaj
|
inna największa jednostka cumująca w basenie portu, którą można było zwiedzać to zbudowana w Stoczni Gdańskiej w 1991 r., na wzór Daru Młodzieży, rosyjska fregata Nadieżda o długości 108,6 m należąca do klasy A
|
rufa Daru Młodzieży, naszej 109 metrowej fregaty należącej do klasy A biorącej udział w paradzie i regatach
|
trzy żaglowce klasy A: dwa pierwsze to w kolejności rosyjska Nadzieżda i meksykański Cuanuhtemoc, ostatni to czteromasztowy rosyjski bark Siedow - największy żaglowiec szkolny świata (długość 121,6 m) zbudowany w 1921 r.
|
zwoje fałów na pokładzie barku Siedow, kręcą się młodzi matrosi, słychać rosyjski język, można było wejść na pokład, pewnie po to aby przyciągnąć potencjalych chętnych do przeżycia przygody życia, czyli rejsu tym monumentalnym żaglowcem, który w ten sposób zarabia na swoje utrzymanie
|
jeszcze raz maszty stojącej w porcie Nadzieżdy
|
polskie barkentyny klasy A: Iskra (długość: 48,36 m) i Pogoria (długość: 47 m)
|
bukszpryt opleciony siatką i sztagami na dziobie żaglowca Alexander von Humboldt (ten z zielonym ożaglowaniem)
|