galeria_żaglowce:

W dniach 19-22 lipca 2003 odbył się w Gdynii zlot największych żaglowców i start międzynarodowych regat Cutty Sark Tall Ships' Races. Brało w nich udział 89 zarejestrowanych żaglowców i jachtów z całego świata. Więcej o historii zlotów i regat wielkich żaglowców można dowiedzieć się tutaj.
kliknij, aby powiększyć
Należąca do klasy A elegancka holenderska fregata Stad Amsterdam (długość: 76,20 m) przycumowana w porcie w Gdyni
kliknij, aby powiększyć
Widok na żaglowce w basenie portowym w Gdyni
kliknij, aby powiększyć
Takiej plątaniny masztów, want, sztagów, salingów, lin nie widzi się często.
kliknij, aby powiększyć
Piękna zielona burta irlandzkiego żaglowca klasy A II (długość: 30,02 m) o nazwie Asgard II
kliknij, aby powiększyć
Nieco mniejsze jednostki – z klasy C II: Hartlepool Renaissance z Wielkiej Brytanii, długość: 21,95 m - to ta druga z czerwoną burtą oraz trzecia biała z wyraźnym długim bukszprytem to Sagitta z Danii, długość: 25,60 m
kliknij, aby powiększyć
kolejne mniejsze żaglowce biorące udział w zlocie i regatach – klasa C III: na pierwszym planie Dasher z Wielkiej Brytanii, długość: 16,46 m
kliknij, aby powiększyć
Ciemna burta należy do holenderskiej Anne Margaretha, długość: 23,30 m zaliczana do klasy C II, a biały dwumasztowiec Albanus z WyspAlandzkich o długości 27 m do klasy C I
kliknij, aby powiększyć
czas spędzony w porcie jest pracowicie wykorzysywany na uzupełnianie zapasów żywności dla załogi
kliknij, aby powiększyć kliknij, aby powiększyć
Ten finlandzki nowoczesny jacht wzbudzał bardzo duże zainteresowanie widzów swoim wykończeniem (błyszczące, chromowane lub z ciemniejszego drewna detale, nowe, jasne fały i szoty oraz piękny biały drewniany pokład)
kliknij, aby powiększyć
W porcie Żeglugi Gdańskiej okręt-muzeum Dar Pomorza, który nie brał udziału w regatach, w głębi za nim fregata Dar Młodzieży (długość 109 m, klasa A) zbudowana w 1982 r.
kliknij, aby powiększyć
nasze wielkie żaglowce (Dar Pomorza i Dar Młodzieży) jeszcze raz z bliska
kliknij, aby powiększyć
mostek kapitański polskiego żaglowca
kliknij, aby powiększyć
ogromny maszt jednego z wielkich żaglowców
kliknij, aby powiększyć
przy zwiniętych żaglach na postoju w porcie uwagę przykuwa kolorowa wielka gala flagowa
kliknij, aby powiększyć
wycieczkowy statek ze stylizowaną stępką i głową węża morskiego na dziobie oraz z biało-czerwonym żaglem nie cieszy się dziś żadnym powodzeniem
kliknij, aby powiększyć
podobnie było z przycumowanym w gdyńskim porcie ORP Błyskawica - polskim niszczycielem typu Grom, który był w służbie od 1937 r., a od 1976 r. pełni rolę okrętu-muzeum
kliknij, aby powiększyć
Największym powodzeniem cieszył się meksykański Cuanuhtemoc z pozłacaną rzeźbą wojownika z tarczą i w chełmie na dziobie - marynarze pozowali do zdjęć, rozbrzmiewała meksykańska muzyka i można było wejść na pokład. Żaglowiec ma długość: 90,50 m i należy do meksykańskiej Marynarki Wojennej – jako jedyny był uzbrojony w armaty salutacyjne
kliknij, aby powiększyć
Alexander von Humboldt, Niemcy długość 63 m, klasa A – najstarszy, zbudowany w 1906 r. jako rezerwowy latarniowiec służył w różnych miejsca ch, głównie na Bałtyku, jednostka ta wyróżnia się zielonymi żaglami i nietypową dla żaglowca linia kadłuba, również w kolorze zielonym (dla zainteresowanych żaglowiec w pełnej krasie tutaj
kliknij, aby powiększyć
inna największa jednostka cumująca w basenie portu, którą można było zwiedzać to zbudowana w Stoczni Gdańskiej w 1991 r.,
na wzór Daru Młodzieży, rosyjska fregata Nadieżda o długości 108,6 m należąca do klasy A
kliknij, aby powiększyć
rufa Daru Młodzieży, naszej 109 metrowej fregaty należącej do klasy A biorącej udział w paradzie i regatach
kliknij, aby powiększyć
trzy żaglowce klasy A: dwa pierwsze to w kolejności rosyjska Nadzieżda i meksykański Cuanuhtemoc, ostatni to czteromasztowy rosyjski bark
Siedow - największy żaglowiec szkolny świata (długość 121,6 m) zbudowany w 1921 r.
kliknij, aby powiększyć
zwoje fałów na pokładzie barku Siedow, kręcą się młodzi matrosi, słychać rosyjski język, można było wejść na pokład, pewnie po to aby przyciągnąć potencjalych chętnych do przeżycia przygody życia, czyli rejsu tym monumentalnym żaglowcem, który w ten sposób zarabia na swoje utrzymanie
kliknij, aby powiększyć
jeszcze raz maszty stojącej w porcie Nadzieżdy
kliknij, aby powiększyć
polskie barkentyny klasy A: Iskra (długość: 48,36 m) i Pogoria (długość: 47 m)
kliknij, aby powiększyć
bukszpryt opleciony siatką i sztagami na dziobie żaglowca Alexander von Humboldt (ten z zielonym ożaglowaniem)